Конструктивно муфта Халдекс 4 покоління являє собою систему приводу, який автоматично підключається. Ідея належить шведському інженеру та екс-гонщику Сігварду Йоханссону. Серійний випуск муфт Халдекс було налагоджено у 1998 році, системою оснащувалися автомобілі Audi A3 Quattro, Audi TT та VW Golf. Розглянемо докладніше конструктивні елементи та їх функції, а тим, хто шукає якісні ремкомплекти муфт, рекомендуємо заглянути в інтернет-магазин Repairkit.
Принцип роботи муфти Халдекс 4 покоління
Перед тим, як розібрати окремі елементи муфти, варто ознайомитися з принципом її роботи. При русі автомобільний механізм муфти поступово розподіляє обертаючий момент на мости. Безпосередньо в момент розгону на задній міст припадає найбільший обертаючий момент, клапани управління закриваються, тим самим контролюється тиск на фрикційні диски.
Якщо рух здійснюється з постійною швидкістю, клапан відкривається, фрикціони муфти стискаються. При ковзанні коліс блок керування ABS відкриває або закриває клапан керування враховуючи, які колеса буксують.
Конструктивні елементи муфти Халдекс 4 покоління
Незважаючи на те, що кожне покоління муфт має технологічні відмінності, які дозволяють їм бути більш ефективними, довговічними і простими в експлуатації, основні елементи зберігаються. До них належать фрикційні диски, електронна система керування, акумулятор тиску та гідравлічний насос.
Фрикційні диски муфти Халдекс 4 покоління мають внутрішнє зчеплення зі ступицею, відрізняються покриттям, яке підвищує коефіцієнт тертя. Сталеві диски з’єднуються із зовні з барабаном. Чим більше дисків входить у пакет, тим вище обертаючий момент. Стиснення дисків відбувається поршнями під тиском рідини.
Електронна система управління — це численні вхідні сенсори, блок управління та виконавчий пристрій. Дані безпосередньо в систему муфти надходять від ABS та датчиків температури олії. Потім блок управління перетворює їх на сигнали для виконавчого пристрою. Роль останнього виконує клапан керування, який впливає на ступінь стиснення дисків.
Тиск масла на рівні 3 МПа, який повинен підтримуватися в муфті, забезпечується гідравлічним насосом та акумулятором тиску. На перший погляд досить проста система здатна суттєво збільшити комфорт керування автомобілем.